Hogyan válasszunk esküvő helyszínt - 3 szempont - Mesterke.hu - Blog - Szakemberek és Szolgáltatások egy helyen
Bejelentkezés
Regisztráció
 
Tevékenységek Települések A Mesterkéről  
Mesterke - Szakemberek és Szolgáltatások egy helyen!

Hogyan válasszunk esküvő helyszínt - 3 szempont

Szálloda? Kastély? Étterem? Sátor? Pajta? Tanya? Falusi művelődési ház?

VÁLASSZUNK HELYSZÍNT!

Ez egy kardinális kérdés, ehhez szeretnék most egy kis segítséget nyújtani, hogy milyen szempontokat vehettek figyelembe, mivel a költségvetésben legnagyobb részt a helyszín és a vacsora teszik ki, itt töltitek vendégeitekkel a legtöbb időt, itt étkeztek, és itt szeretnétek emlékezetesen megünnepelni a Nagy Napotokat.

Korábban azt néztük meg, hogy Mitől lesz egyedi egy esküvői szertartás, olvasd el ezt a bejgyezést is, és most lássuk a 3 szempontot.
hogyan_valaszunk_eskuvoi_helyszint_01.jpg

 

Egyik szempont : A TÁVOLSÁG

Hol is legyen a kiválasztott hely. A vendégeknek, akiknek fontosak vagytok bárhova elmennek, hogy veletek legyenek. Teljesen lényegtelen, hogy 2 km-t vagy 200 km-t kell utazniuk. A pároknak az egyik legnagyobb félelme, hogy ha messze van az esküvő, akkor a vendégek nem mennek el. De igen, elmennek. Az más kérdés, hogy a szállítás és szállás költségei ez esetben újabb kérdést vetnek fel. De a násznép összetételét azért illik figyelembe venni, esetleg több idősebb és nehezen mozgó családtag esetén talán érdemesebb kompromisszumot kötni, és közelebbi helyszínt választani. 

Másik szempont : A HELY PARAMÉTEREI

Itt a legfontosabb paraméter, hogy mekkora maga a terem. Ne legyen túl nagy és ne legyen túl kicsi sem. Ha nagyobb a hely, mint az „ideális”, akkor a vendégek eltűnhetnek benne. Úgy fogjátok érezni, hogy „kong” a terem, elvész a hangulat. Vannak csodás esküvői helyszínek 300 főre tervezve, de ott egy 120 fős esküvő szellős lesz…. Akármilyen meseszép, nem ez lesz a jó választás.
Ha kisebb a hely? A vendégek elférnek ugyan, de ahhoz, hogy pl. a főasztaltól ki tudjatok jönni, a vendégek felének minden alkalommal fel kell állni!  De ha csak a szüleiteknek, az is elég kellemetlen! Nincs hely beszélgetni, a nyitótáncot pedig nem tudjátok eltáncolni, mert nem fértek be a terembe a vendégektől. És még arról se feledkezzetek meg, hogy milyen zenekart hívtok?  Egy 5-6 fős zenekar nem fér el ugyanakkora helyen, mint egy két fős, vagy egy DJ!
 Szempont lehet még, hogy mekkora a tánctér és milyen a hely stílusa? Egyezik a ti ízlésetekkel?
Szerencsésebb, ha egy légtérben van az összes vendég és a tánctér is. A visszajelzések alapján, ahol a tánctér külön teremben volt, ott nem működött a party. Fontos kérdés még, ha nyárra tervezitek az esküvőt, hogy klímaberendezés van a, és főleg, hogy működik-e? 

hogyan_valaszunk_eskuvoi_helyszint_02.jpg

 

Harmadik szempont: KINTI VAGY BENTI?

Mindkettőnek lehet több előnye és hátránya is. Mindegyiknek megvan a maga feelingje. Elsősorban az évszak dönt, mert áprilisban és szeptemberben kockázatos lehet, de nyár közepén, amikor tombol a hőség biztos befutó lehet a kinti helyszín.
A teraszos helyszíneknél ugyanaz a véleményem, mint a táncterem és vendégek különválasztásánál. Ha beszélgetős, üldögélős, eszmecserés esküvőt szeretnétek, akkor ezzel nincs is gond, jó választás. Azonban ha megrendelted a legjobb zenekart és a nyitótáncnál is csak a vendégek harmada van bent a többiek pedig kint a teraszon cserélik az eszmét J… Erre is gondoljatok!

Egyéb tanácsok, amiket érdemes figyelembe venni:  

-Lehetőség szerint érdemes egy fotóst, videóst megkérdezni, milyen a helyszín fotózás-videózás szempontjából?

-Milyen a felszolgálás, a pincérek viselkedése, a menü? Menjetek el és vacsorázzatok a kiszemelt helyszínen, több adnak lehetőséget próbavacsorára, de azon kívül is elmehettek.
- Az árakat is érdemes összehasonlítani, persze ár-érték arányt figyelembe véve.
- Fontos lehet milyen a terem megvilágítási lehetősége, egy túl sötét terem elég fura lehet.
- Nézzétek meg a mellékhelységeket! Mennyire adnak a higiéniára, van-e rendes kézmosó, kézszárító és/vagy kéztörlő? Elég kiábrándító lehet, ha egy elegáns étteremben éjszaka kimegy a vendég a mosdóba és tele a padló papírtörlőkkel, mert nincs aki kiürítse a teli szemetest!
- Van-e hely a kisgyermekes anyukáknak pelenkázni, megetetni a csecsemőket?
- Van-e esetleg egy külön gyerekjátszó sarok?

Minden szempontot figyelembe véve azonban az egyik legfontosabb tényező a helyszín kiválasztásánál, hogy Ti és vendégeitek  jól tudjátok-e érezni magatokat, el tudjátok engedni magatokat, beleilletek-e majd a környezetbe, illik-e a személyiségetekhez?  Nézzetek körül alaposan, érdeklődjetek azoktól akiknek már van tapasztalatuk ebben,  és mérjétek fel reálisan, mert ilyen csak egyszer van az ember életében! Fontos, hogy jól válasszatok, és Nektek ne az legyen jó ami a szomszédnak, havernak, barátnőnek, hanem ami NEKTEK A TÖKÉLETES!

Kategóriák: Esküvőszervezés, Esküvői helyszín
#eksüvő # esküvői helyszín

Készült: 2017.10.05 20:48:32

logo150x150.png
Esküvői szertartás *NEKTEK ♥ RÓLATOK ♥ ÉRTETEK* Ha választható a helyszín, a ruha, a menü és a torta íze is, miért pont a szertartásotok ne legyen egyedi és személyes? :) Szeretettel várom kérdéseiteket, megkereséseiteket!
Kategóriák
Szertartásvezető
Házassági eskü megerősítés
Házassági évforduló
Nyelvek
magyar
Körzetek
Minden megye
Település
Debrecen
 

mest_hol.jpg